X
 

Články

Historický trolejbus bude jezdit o nedělích ve Zlíně a v Otrokovicích


Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vypraví pro své fanoušky, pamětníky a milovníky dopravácké nostalgie historický červený trolejbus Škoda 9 Tr. Veterán bude nasazován do provozu o prázdninových nedělích na lince 8 ve Zlíně i na lince 6 mezi Zlínem a Otrokovicemi.

Prázdninové nedělní jízdy historického trolejbusu se staly v posledních letech tradicí. Kdo chce v červeném trolejbusu zavzpomínat na své mládí nebo poznat vozidlo MHD, které si už sám pamatovat nemůže, bude k tomu mít o prázdninách příležitost. Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vypraví tento trolejbus, který její pracovníci před několika lety vzorně rekonstruovali, jako zvláštní přidaný spoj na linku 8 ve Zlíně a na linku 6 ze Zlína do Otrokovic. Na lince 8 bude jezdit 6 minut po pravidelném spoji a na lince 6 to bude 4 minuty po pravidelném spoji. Na lince 8 se během nedělního odpoledne projede tento vůz jedenkrát, na lince 6 dvakrát. Objeví se tak v centru Zlína, na sídlišti Jižní Svahy, projede místní části Zlín-Prštné, Louky i Malenovice a Otrokovice-Kvítkovice. V historickém trolejbusu bude platit pro cestující běžný tarif DSZO - jízdenky pro jednotlivou jízdu i časové jízdenky příslušných tarifních pásem.

Jízdní řády historického trolejbusu budou zveřejněny na internetových stránkách www.dszo.cz a vyvěšeny na zastávkách. Poprvé bude prázdninový nedělní historický spoj vypraven v neděli 1. července, naposledy v neděli 26. srpna 2018. V době plánovaného cyklozávodu 15. července a v případě technické závady na vozidle nebo stavebních prací na silnici spojených s nutností vypínat trolejové vedení historický trolejbus nevyjede.

Zlínský historický trolejbus Škoda 9 TrHT 26 byl vyroben v roce 1979 v závodě Škoda Ostrov s výrobním číslem 7227. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 8 920 kilogramů, celková hmotnost i s cestujícími činí 16 tun. Vůz je 11 metrů dlouhý a 2,5 metruširoký. Výška se staženými sběrači dosahuje 3,24 metru. Maximální povolená rychlost je 60 km/hod. V DSZO byl rekonstruován včetně nátěrů a některých detailů v interiéru do podoby, jak vypadala MHD ve Zlíně a Otrokovicích v osmdesátých letech minulého století. Vozidla MHD byla tehdy opatřena červeným lakem. V DSZO je tento rekonstruovaný trolejbus v provozu od roku 2004.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.