X
 

Články

Historický trolejbus bude jezdit o nedělích ve Zlíně a v Otrokovicích


Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vypraví pro své fanoušky, pamětníky a milovníky dopravácké nostalgie historický červený trolejbus Škoda 9 Tr. Veterán bude nasazován do provozu o prázdninových nedělích na lince 8 ve Zlíně i na lince 6 mezi Zlínem a Otrokovicemi.

Prázdninové nedělní jízdy historického trolejbusu se staly v posledních letech tradicí. Kdo chce v červeném trolejbusu zavzpomínat na své mládí nebo poznat vozidlo MHD, které si už sám pamatovat nemůže, bude k tomu mít o prázdninách příležitost. Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vypraví tento trolejbus, který její pracovníci před několika lety vzorně rekonstruovali, jako zvláštní přidaný spoj na linku 8 ve Zlíně a na linku 6 ze Zlína do Otrokovic. Na lince 8 bude jezdit 6 minut po pravidelném spoji a na lince 6 to bude 4 minuty po pravidelném spoji. Na lince 8 se během nedělního odpoledne projede tento vůz jedenkrát, na lince 6 dvakrát. Objeví se tak v centru Zlína, na sídlišti Jižní Svahy, projede místní části Zlín-Prštné, Louky i Malenovice a Otrokovice-Kvítkovice. V historickém trolejbusu bude platit pro cestující běžný tarif DSZO - jízdenky pro jednotlivou jízdu i časové jízdenky příslušných tarifních pásem.

Jízdní řády historického trolejbusu budou zveřejněny na internetových stránkách www.dszo.cz a vyvěšeny na zastávkách. Poprvé bude prázdninový nedělní historický spoj vypraven v neděli 1. července, naposledy v neděli 26. srpna 2018. V době plánovaného cyklozávodu 15. července a v případě technické závady na vozidle nebo stavebních prací na silnici spojených s nutností vypínat trolejové vedení historický trolejbus nevyjede.

Zlínský historický trolejbus Škoda 9 TrHT 26 byl vyroben v roce 1979 v závodě Škoda Ostrov s výrobním číslem 7227. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 8 920 kilogramů, celková hmotnost i s cestujícími činí 16 tun. Vůz je 11 metrů dlouhý a 2,5 metruširoký. Výška se staženými sběrači dosahuje 3,24 metru. Maximální povolená rychlost je 60 km/hod. V DSZO byl rekonstruován včetně nátěrů a některých detailů v interiéru do podoby, jak vypadala MHD ve Zlíně a Otrokovicích v osmdesátých letech minulého století. Vozidla MHD byla tehdy opatřena červeným lakem. V DSZO je tento rekonstruovaný trolejbus v provozu od roku 2004.

Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět, jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.